oto kilka linków do raportów lub opisów badań jakie zostały wykonane w obszarze mediów:
http://www.swps.pl/images/stories/dokumenty/RAPORT_SWPS_mlodzi_i_media.pdf - raport dotyczący form uczestnictwa młodych osób w nowych mediach oraz w kulturze
http://www.kongreskultury.pl/title,Raport_o_mediach_audiowizualnych,pid,143.html - raport z Kongresu Kultury Polskiej o mediach audiowizualnych
http://marketingkobiet.pl/?page_id=1770 - raport "Płeć konsumenta w marketingu"
http://www.feminoteka.pl/downloads/brakmisjinawizji.pdf - raport "Gendermeria. Brak misji na wizji i wizji w edukacji", o braku równości płci w mediach
http://www.bezuprzedzen.org/doc/polityka_rownosci_plci_raport.pdf - "Polityka równości płci. Polska 2007"
http://media2.pl/badania/43826-Raport-reklama-a-plec.html - raport "Reklama a płeć"
poniedziałek, 16 stycznia 2012
wtorek, 3 stycznia 2012
Blogi, serwisy, grupy dyskusyjne
http://blogreklamowy.com/, blog na którym autorka, pracująca na co dzień w agencji reklamowej komentuje świat mediów, reklam i social media.
http://semowy.com/, dotyczący branży marketingowej, zawiera porady na temat promocji i reklamy.
http://socialmediacollective.org/, blog prowadzony przez grupę osób, badających media społeczne, to jak wpływają na społeczeństwo i jak społeczeństwo wpływa na nie.
www.braveheartwomen.com, serwis społecznościowy przeznaczony dla kobiet. Ma na celu zachęcanie do wymiany doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Zawiera forum dyskusyjne, blogi, profile użytkowniczek.
www.shesconnected.com, serwis dla zapracowanych kobiet. Zawiera profile użytkowniczek, profile firm prowadzonych przez użytkowniczki, wydarzenia, blogi, grupy. Serwis ma na celu połączenie życia zawodowego i prywatnego kobiety, która tworzy jednocześnie profil prywatny, jak i biznesowy.
http://semowy.com/, dotyczący branży marketingowej, zawiera porady na temat promocji i reklamy.
http://socialmediacollective.org/, blog prowadzony przez grupę osób, badających media społeczne, to jak wpływają na społeczeństwo i jak społeczeństwo wpływa na nie.
www.braveheartwomen.com, serwis społecznościowy przeznaczony dla kobiet. Ma na celu zachęcanie do wymiany doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Zawiera forum dyskusyjne, blogi, profile użytkowniczek.
www.shesconnected.com, serwis dla zapracowanych kobiet. Zawiera profile użytkowniczek, profile firm prowadzonych przez użytkowniczki, wydarzenia, blogi, grupy. Serwis ma na celu połączenie życia zawodowego i prywatnego kobiety, która tworzy jednocześnie profil prywatny, jak i biznesowy.
Sieci współpracy międzynarodowej
Eurośródziemnomorska Fundacja Dialogu Kultury im. Anny Lindh
Strona Fundacji w Polsce: www.alfpolska.org
Fundacja powstała z inicjatywy Komisji Europejskiej i Komitetu EUROMED (Partnerstwo Eurośródziemnomorskie) w ramach tzw. Procesu Barcelońskiego i aktywnie działa w państwach UE, na Bałkanach, Bliskim Wschodzie i w północnej Afryce. Jej celem jest promocja dialogu międzykulturowego, wzajemnego poznania, szacunku i tolerancji. Koordynatorem polskiej sieci Fundacji jest MCK.
W sieci znajduje się ponad 90 członków z Polski, m.in. Katedra Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ, Śródmiejski Dom Kultury w Krakowie, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty. Członkiem polskiej sieci może zostać każda organizacja/instytucja, publiczna lub prywatna, posiadająca osobowość prawną, zarejestrowana w jednym z 37 państw Partnerstwa Euro-Śródziemnomorskiego i zainteresowana współpracą w rejonie euro-śródziemnomorskim, zgodnie z celami Fundacji im. A. Lindh. Członkostwo w sieci narodowej jest bezpłatne.
Culture Action Europe (dawniej EFAH)
www.cultureactioneurope.org
Culture Action Europe jest europejską siecią zajmującą się wspieraniem i lobbowaniem na rzecz wzmocnienia roli kultury w Unii Europejskiej. Głównym celem organizacji jest wpływanie na kształt polityki europejskiej, w celu zapewnienia lepszego dostępu do kultury dla mieszkańców Europy. Organizacja przygotowuje informacje i analizy polityk kulturalnych, promuje wymianę informacji i opinii (celem tworzenia wspólnych stanowisk na poziomie europejskim), organizuje spotkania i konferencje, reprezentuje sektor kultury na poziomie europejskim.
W sieci znajdują się m.in. MCK, Nadbałtyckie Centrum Kultury i Fabryka Sztuki.
Członkostwo w sieci jest otwarte dla organizacji, które są prawnie ustanowione zgodnie z prawem kraju pochodzenia, a które działają zgodnie z celami Culture Action Europe.
European Network of Cultural Administration Training Centres (ENCATC)
www.encatc.org
ENCATC jest europejską siecią zrzeszającą organizacje i instytucje zajmujące się kształceniem w dziedzinie zarządzania kulturą i polityk kulturalnych. Działalność sieci skupia się na wymianie doświadczeń, prowadzeniu wspólnych projektów, promocji mobilności i badań naukowych oraz podwyższaniu standardów nauczania.
Do sieci należą MCK, Uniwersytet Jagielloński, Narodowe Centrum Kultury i Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Istnieją dwa rodzaje członkostwa w sieci, aby zostać pełnym członkiem należy być organizacją lub instytucją zajmującą się edukacją z co najmniej 3-letnim doświadczeniem. Jeśli doświadczenie organizacji jest krótsze można zostać współpracownikiem sieci.
Stowarzyszenie Współpracy Kobiet
www.neww.org.pl
Jest to organizacja działająca w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach byłego Związku Radzieckiego i USA, na rzecz budowy i rozwoju współpracy, wymiany i edukacji kobiet. Misją NEWW jest wspieranie obywatelskich ruchów i niezależnych organizacji kobiecych oraz pomoc kobietom w oddziaływaniu na politykę.
Do sieci należą między innymi: Ośrodek Informacji Środowisk Kobiecych - OŚKa, Fundacja Ja Kobieta, czy Stowarzyszenie WYtworzyMY. Sztuka dla równości. Do sieci może przyłączyć się każdy, kogo interesują jej cele i chce z nią aktywnie współpracować.
Strona Fundacji w Polsce: www.alfpolska.org
Fundacja powstała z inicjatywy Komisji Europejskiej i Komitetu EUROMED (Partnerstwo Eurośródziemnomorskie) w ramach tzw. Procesu Barcelońskiego i aktywnie działa w państwach UE, na Bałkanach, Bliskim Wschodzie i w północnej Afryce. Jej celem jest promocja dialogu międzykulturowego, wzajemnego poznania, szacunku i tolerancji. Koordynatorem polskiej sieci Fundacji jest MCK.
W sieci znajduje się ponad 90 członków z Polski, m.in. Katedra Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ, Śródmiejski Dom Kultury w Krakowie, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty. Członkiem polskiej sieci może zostać każda organizacja/instytucja, publiczna lub prywatna, posiadająca osobowość prawną, zarejestrowana w jednym z 37 państw Partnerstwa Euro-Śródziemnomorskiego i zainteresowana współpracą w rejonie euro-śródziemnomorskim, zgodnie z celami Fundacji im. A. Lindh. Członkostwo w sieci narodowej jest bezpłatne.
Culture Action Europe (dawniej EFAH)
www.cultureactioneurope.org
Culture Action Europe jest europejską siecią zajmującą się wspieraniem i lobbowaniem na rzecz wzmocnienia roli kultury w Unii Europejskiej. Głównym celem organizacji jest wpływanie na kształt polityki europejskiej, w celu zapewnienia lepszego dostępu do kultury dla mieszkańców Europy. Organizacja przygotowuje informacje i analizy polityk kulturalnych, promuje wymianę informacji i opinii (celem tworzenia wspólnych stanowisk na poziomie europejskim), organizuje spotkania i konferencje, reprezentuje sektor kultury na poziomie europejskim.
W sieci znajdują się m.in. MCK, Nadbałtyckie Centrum Kultury i Fabryka Sztuki.
Członkostwo w sieci jest otwarte dla organizacji, które są prawnie ustanowione zgodnie z prawem kraju pochodzenia, a które działają zgodnie z celami Culture Action Europe.
European Network of Cultural Administration Training Centres (ENCATC)
www.encatc.org
ENCATC jest europejską siecią zrzeszającą organizacje i instytucje zajmujące się kształceniem w dziedzinie zarządzania kulturą i polityk kulturalnych. Działalność sieci skupia się na wymianie doświadczeń, prowadzeniu wspólnych projektów, promocji mobilności i badań naukowych oraz podwyższaniu standardów nauczania.
Do sieci należą MCK, Uniwersytet Jagielloński, Narodowe Centrum Kultury i Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Istnieją dwa rodzaje członkostwa w sieci, aby zostać pełnym członkiem należy być organizacją lub instytucją zajmującą się edukacją z co najmniej 3-letnim doświadczeniem. Jeśli doświadczenie organizacji jest krótsze można zostać współpracownikiem sieci.
Stowarzyszenie Współpracy Kobiet
www.neww.org.pl
Jest to organizacja działająca w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach byłego Związku Radzieckiego i USA, na rzecz budowy i rozwoju współpracy, wymiany i edukacji kobiet. Misją NEWW jest wspieranie obywatelskich ruchów i niezależnych organizacji kobiecych oraz pomoc kobietom w oddziaływaniu na politykę.
Do sieci należą między innymi: Ośrodek Informacji Środowisk Kobiecych - OŚKa, Fundacja Ja Kobieta, czy Stowarzyszenie WYtworzyMY. Sztuka dla równości. Do sieci może przyłączyć się każdy, kogo interesują jej cele i chce z nią aktywnie współpracować.
czwartek, 15 grudnia 2011
Zasoby Open Access
Otwarty dostęp (ang. Open Access) oznacza wolny, powszechny, trwały i natychmiastowy dostęp dla każdego do cyfrowych form zapisu danych i treści naukowych oraz edukacyjnych.
Oto przykłady stron open access zawierających treści związane z mediami i płcią:
1) http://www.doaj.org/ czyli Directory of Open Access Journals. Strona udostępnia teksty czasopism naukowych. Można tam znaleźć np materiały dotyczące gender studies:
http://www.doaj.org/doaj?func=subject&cpid=123
2) http://www.religionandgender.org/index.php/rg/index czyli Religion and Gender. Jest to pierwszy internetowy dziennik międzynarodowy dla systematycznych badań płci i religii w perspektywie interdyscyplinarnej. Czasopismo bada relacje i konfrontacje płci i religii. Ma też na celu zbadanie gender jako stojącego na skrzyżowaniu pojęć: feminizm, seksualność, queer, męskość.
3) http://genderandset.open.ac.uk/index.php/genderandset/index czyli International Journal of Gender, Science and Technology. Zbiera i publikuje badania i teksty dotyczące tych kategorii oraz zachęca do prowadzenia dyskusji i wymiany idei pomiędzy kluczowymi graczami i ekspertami w tych dziedzinach.
4)http://www.mediaaccess.org/ czyli Media Access Project (MAP). Jest organizacją non-profit zajmującą się walką o wolność słowa, niezależność mediów oraz tani i powszechny dostęp do serwisów komunikacyjnych.
Oto przykłady stron open access zawierających treści związane z mediami i płcią:
1) http://www.doaj.org/ czyli Directory of Open Access Journals. Strona udostępnia teksty czasopism naukowych. Można tam znaleźć np materiały dotyczące gender studies:
http://www.doaj.org/doaj?func=subject&cpid=123
2) http://www.religionandgender.org/index.php/rg/index czyli Religion and Gender. Jest to pierwszy internetowy dziennik międzynarodowy dla systematycznych badań płci i religii w perspektywie interdyscyplinarnej. Czasopismo bada relacje i konfrontacje płci i religii. Ma też na celu zbadanie gender jako stojącego na skrzyżowaniu pojęć: feminizm, seksualność, queer, męskość.
3) http://genderandset.open.ac.uk/index.php/genderandset/index czyli International Journal of Gender, Science and Technology. Zbiera i publikuje badania i teksty dotyczące tych kategorii oraz zachęca do prowadzenia dyskusji i wymiany idei pomiędzy kluczowymi graczami i ekspertami w tych dziedzinach.
4)http://www.mediaaccess.org/ czyli Media Access Project (MAP). Jest organizacją non-profit zajmującą się walką o wolność słowa, niezależność mediów oraz tani i powszechny dostęp do serwisów komunikacyjnych.
piątek, 25 listopada 2011
Badania mediów pod kątem równości płci
Informacje na temat badania mediów pod kątem sposobu prezentowania płci można znaleźć w dwóch raportach: "Polityka równości płci. Polska 2007" oraz "Gendermeria – równościowy monitoring. Brak misji na wizji i wizji w edukacji. Media publiczne i polityka edukacyjna na rzecz równości płci". W pierwszym z raportów autorkami rozdziału poświęconego płci w mediach są Izabela Kowalczyk, Edyta Ziarkiewicz i Joanna Piotrowska. Joanna Piotrowska jest też redaktorką raportu Gendermierii opublikowanego przez Fundację Feminoteka, której jest założycielką. Prowadzi też zajęcia "Gender monitoring. Warsztaty krytyczne." na studiach podyplomowych Gender Studies w Instytucie Badań Literackich Państwowej Akademii Nauk. Studenci tego przedmiotu po teoretycznym zapoznaniu się z tematem badania mediów, przeprowadzają własne badania, z których relacje publikowane są na stronie Feminoteki. Badania na ten temat, przeprowadzone przez Demoskop, są przytoczone również w tekście B. Frątczak-Rudnickiej - "Kobiety w reklamie – kobiety o reklamie", opublikowanym w książce "Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu" pod redakcją R. Siemieńskiej. Badania te miały na celu sprawdzenie jaka płeć według respondentów w lepszy sposób reklamowałaby produkty takie jak: środki czystości, żywność, alkohol, samochody, leki, usługi ubezpieczeniowe. Badano też opinie respondentów na temat stylu życia prezentowanego w reklamach. Badanie wizerunku płci w reklamach przeprowadziła też Katarzyna Dziewanowska. Wyniki zostały opublikowane w pracy "Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce". Badanie to miało za zadanie przedstawienie bieżącej struktury reklam telewizyjnych pod względem upowszechnianego wizerunku kobiet. Reklamy były badane przez autorkę pod kątem roli, jaką odgrywała postać kobieca, jej wieku, miejsca w jakim przebywała, jej kontaktu z otoczeniem, adresata reklamy, płci narratora i typu reklamowanego produktu.
poniedziałek, 7 listopada 2011
Serwisy informacyjne
Oto serwisy informacyjne, na których można znaleźć informacje dotyczące reklamy i płci w mediach:
http://www.aef.com/exhibits/social_responsibility/ad_council/2148 - opisuje reklamy, które odbiły się szerokim echem i wywarły wpływ na społeczeństwo;
http://www.thereel.net/about - zawiera najlepsze światowe reklamy telewizyjne i kinowe;
http://adsoftheworld.com/ - zawiera reklamy z całego świata, które można oglądać i komentować;
http://www.bath.ac.uk/criac/publications/ - powstał na University of Bath. Zajmuje się badaniem praktyk konsumenckich, które tworzą kulturę konsumenta oraz rolę reklamy w rozwoju marki. Strona zawiera m.in. tekst: "The Influence of Gender on Mood Effects in Advertising"
http://www.aef.com/exhibits/social_responsibility/ad_council/2148 - opisuje reklamy, które odbiły się szerokim echem i wywarły wpływ na społeczeństwo;
http://www.thereel.net/about - zawiera najlepsze światowe reklamy telewizyjne i kinowe;
http://adsoftheworld.com/ - zawiera reklamy z całego świata, które można oglądać i komentować;
http://www.bath.ac.uk/criac/publications/ - powstał na University of Bath. Zajmuje się badaniem praktyk konsumenckich, które tworzą kulturę konsumenta oraz rolę reklamy w rozwoju marki. Strona zawiera m.in. tekst: "The Influence of Gender on Mood Effects in Advertising"
Bibliografia do tematu
Zamieszczam poniżej listę pozycji książkowych i artykułów, w których można znaleźć informacje o mediach, reklamie i płci.
Bibliografia:
pozycje książkowe:
Albin, K., Reklama : przekaz, odbiór, interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Bator. J., Kobieta w reklamie. Aspekt etyczny, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 1998.
Bogunia-Borowska, M., Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.
Durham M. G., Efekt Lolity : wizerunek nastolatek we współczesnych mediach i jak sobie z nim radzić, przeł. Mikołaj Gliński, Prószyński i S-ka, Warszawa 2010.
Dziedzic K., Wizerunek kobiety i mężczyzny w reklamie telewizyjnej w Polsce i Wielkiej Brytanii, w:
Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu oraz podręcznikach szkolnych, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997.
Dziewanowska K., Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, Warszawa 2004.
Frątczak-Rudnicka B., Kobiety w reklamie – kobiety o reklamie, w: Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997.
Goban-Klas, T., Mass media w Polsce : 1989-1992 : rekonstrukcja sfery publicznej, Uniwersytet Jagielloński, Pracownia Socjologii Kultury i Komunikowania, Kraków 1992.
Leszczuk-Fiedziukiewicz M., Rodzina w polskiej reklamie telewizyjnej po przełomie 1989 roku, Dom Wydawniczy "Duet", Toruń 2009.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Mikułowski-Pomorski J., Zmieniający się świat mediów, Universitas, Kraków 2008.
Nacher A., Telepłeć : gender w telewizji doby globalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.
Pitrus, A., Zrozumieć reklamę, ER, Warszawa 1999.
Pomieciński, A., Reklama w kulturze współczesnej : studium antropologiczne, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2005, Seria Poznańskie Studia Etnologiczne, nr 7.
Sokołowski, M., Media wobec kulturowych przemian współczesności, Kastalia, Olsztyn 2003.
Wasilewska M., Wzory kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, w: Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997
Gendermeria – równościowy monitoring. Brak misji na wizji i wizji w edukacji. Media publiczne i polityka edukacyjna na rzecz równości płci. Raport, red. Piotrowska J., Fundacja Feminoteka, Warszawa 2009.
Konteksty kultury popularnej : płeć, sztuka, media, red. Jeziński M., Wincławska M., Brodzińska B., Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.
Płeć w życiu publicznym : różnorodność problemów i perspektyw, red. Jeziński M., Wincławska M., Brodzińska B., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009.
artykuły:
Doliński D., Głupie, naiwne i czasami długonogie, Aida Media. Teoria i praktyka reklamy. nr 7 (1994).
Doliński D., Stereotypy a reklama, Aida Media. Teoria i praktyka reklamy, nr 4 (1996).
Majerowski A. Ukształtowanie leksykalne komunikatu reklamowego a płeć odbiorcy, Roczniki Humanistyczne, t. 52, z. 6 (2004).
Rudak I., Przełamywanie stereotypów płci w reklamie, Letnie Seminarium Badawcze 2008, [online], [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.ptbrio.pl/seminarium2008/prezentacje/stereotypy.pdf.
Wiktorska P., Marketing&More – czyli reklamowa wojna płci, [online], zamieszczony 10.08.2008, [dostęp: 25.10.2011], dostępny: http://blogreklamowy.com.
Wiktorska P., Seksualność kobiet w reklamach, [online], zamieszczony 02.09.2010, [dostęp 25.10.2011], dostępny http://blogreklamowy.com.
Wiktorska P., Płeć reklamy czyli Marketing targetowany!,[online], zamieszczony 06.05.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://blogreklamowy.com.
Zdrenka M., Obrazy w naszych głowach. Stereotypy płci we współczesnej reklamie, [online], [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://chomikuj.pl.
Płeć kulturowa a media masowe, [online], zamieszczony 16.02.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.psychologia.net.pl.
Płeć w reklamie, [online], zamieszczony 26.11.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.newsline.pl.
słowa kluczowe: płeć, reklama, media, feminizm, telewizja
wyszukane w:
www.google.com
www.bn.org.pl/katalogi-i-bibliografie
Bibliografia:
pozycje książkowe:
Albin, K., Reklama : przekaz, odbiór, interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Bator. J., Kobieta w reklamie. Aspekt etyczny, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 1998.
Bogunia-Borowska, M., Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.
Durham M. G., Efekt Lolity : wizerunek nastolatek we współczesnych mediach i jak sobie z nim radzić, przeł. Mikołaj Gliński, Prószyński i S-ka, Warszawa 2010.
Dziedzic K., Wizerunek kobiety i mężczyzny w reklamie telewizyjnej w Polsce i Wielkiej Brytanii, w:
Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu oraz podręcznikach szkolnych, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997.
Dziewanowska K., Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, Warszawa 2004.
Frątczak-Rudnicka B., Kobiety w reklamie – kobiety o reklamie, w: Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997.
Goban-Klas, T., Mass media w Polsce : 1989-1992 : rekonstrukcja sfery publicznej, Uniwersytet Jagielloński, Pracownia Socjologii Kultury i Komunikowania, Kraków 1992.
Leszczuk-Fiedziukiewicz M., Rodzina w polskiej reklamie telewizyjnej po przełomie 1989 roku, Dom Wydawniczy "Duet", Toruń 2009.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Mikułowski-Pomorski J., Zmieniający się świat mediów, Universitas, Kraków 2008.
Nacher A., Telepłeć : gender w telewizji doby globalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.
Pitrus, A., Zrozumieć reklamę, ER, Warszawa 1999.
Pomieciński, A., Reklama w kulturze współczesnej : studium antropologiczne, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2005, Seria Poznańskie Studia Etnologiczne, nr 7.
Sokołowski, M., Media wobec kulturowych przemian współczesności, Kastalia, Olsztyn 2003.
Wasilewska M., Wzory kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, w: Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997
Gendermeria – równościowy monitoring. Brak misji na wizji i wizji w edukacji. Media publiczne i polityka edukacyjna na rzecz równości płci. Raport, red. Piotrowska J., Fundacja Feminoteka, Warszawa 2009.
Konteksty kultury popularnej : płeć, sztuka, media, red. Jeziński M., Wincławska M., Brodzińska B., Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.
Płeć w życiu publicznym : różnorodność problemów i perspektyw, red. Jeziński M., Wincławska M., Brodzińska B., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009.
artykuły:
Doliński D., Głupie, naiwne i czasami długonogie, Aida Media. Teoria i praktyka reklamy. nr 7 (1994).
Doliński D., Stereotypy a reklama, Aida Media. Teoria i praktyka reklamy, nr 4 (1996).
Majerowski A. Ukształtowanie leksykalne komunikatu reklamowego a płeć odbiorcy, Roczniki Humanistyczne, t. 52, z. 6 (2004).
Rudak I., Przełamywanie stereotypów płci w reklamie, Letnie Seminarium Badawcze 2008, [online], [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.ptbrio.pl/seminarium2008/prezentacje/stereotypy.pdf.
Wiktorska P., Marketing&More – czyli reklamowa wojna płci, [online], zamieszczony 10.08.2008, [dostęp: 25.10.2011], dostępny: http://blogreklamowy.com.
Wiktorska P., Seksualność kobiet w reklamach, [online], zamieszczony 02.09.2010, [dostęp 25.10.2011], dostępny http://blogreklamowy.com.
Wiktorska P., Płeć reklamy czyli Marketing targetowany!,[online], zamieszczony 06.05.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://blogreklamowy.com.
Zdrenka M., Obrazy w naszych głowach. Stereotypy płci we współczesnej reklamie, [online], [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://chomikuj.pl.
Płeć kulturowa a media masowe, [online], zamieszczony 16.02.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.psychologia.net.pl.
Płeć w reklamie, [online], zamieszczony 26.11.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.newsline.pl.
słowa kluczowe: płeć, reklama, media, feminizm, telewizja
wyszukane w:
www.google.com
www.bn.org.pl/katalogi-i-bibliografie
Subskrybuj:
Posty (Atom)