"The role of body image in women's mental health" Anne Marie Cussins
Artykuł ten został zainspirowany wystąpieniem Tessy Jowell, Minister ds. Kobiet na Body Image Summit, 20 czerwca 2000 roku w Londynie. Podczas tego spotkania nawiązana została dyskusja pomiędzy reprezentantami mediów i brytyjskiego przemysłu odzieżowego. Celami szczytu było rozważenie, jaki efekt wywierają reklamy na nastolatkach i kobietach oraz przekonanie wyżej wymienionych środowisk by prowadziły swoją działalność ze świadomością jaki wywierają wpływ na społeczeństwo. Autorka analizuje pod względem socjologicznym i psychologicznym wpływ obrazu ciała prezentowanego w mediach na kobiety. Zastanawia się też nad tym, w jaki sposób społeczeństwo i same kobiety mogą przeciwdziałać zgubnemu efektowi pokazywania w mediach i reklamowania produktów za pomocą nierealistycznie wychudzonego ciała.
"Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce" Katarzyna Dziewanowska
Praca ta zajmuje się kulturowym aspektem reklamy, a w szczególności rolą jaką odgrywa w kształtowaniu postaw konsumentów. Tezą pracy jest założenie, że reklama posługuje się zakorzenionymi w polskim społeczeństwie i dobrze znanym konsumentom wzorcom patriarchalnym, które poprzez siłę oddziaływania reklamy utrwalają się wśród odbiorców. Autorka przedstawia najczęściej prezentowane w reklamach wizerunki kobiet, a także porównuje świat prezentowany w reklamach do rzeczywistości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz