sobota, 18 lutego 2012

Abstrakt artykułu

"The role of body image in women's mental health" Anne Marie Cussins

Artykuł ten został zainspirowany wystąpieniem Tessy Jowell, Minister ds. Kobiet na Body Image Summit, 20 czerwca 2000 roku w Londynie. Podczas tego spotkania nawiązana została dyskusja pomiędzy reprezentantami mediów i brytyjskiego przemysłu odzieżowego. Celami szczytu było rozważenie, jaki efekt wywierają reklamy na nastolatkach i kobietach oraz przekonanie wyżej wymienionych środowisk by prowadziły swoją działalność ze świadomością jaki wywierają wpływ na społeczeństwo. Autorka analizuje pod względem socjologicznym i psychologicznym wpływ obrazu ciała prezentowanego w mediach na kobiety. Zastanawia się też nad tym, w jaki sposób społeczeństwo i same kobiety mogą przeciwdziałać zgubnemu efektowi pokazywania w mediach i reklamowania produktów za pomocą nierealistycznie wychudzonego ciała.

"Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce" Katarzyna Dziewanowska

Praca ta zajmuje się kulturowym aspektem reklamy, a w szczególności rolą jaką odgrywa w kształtowaniu postaw konsumentów. Tezą pracy jest założenie, że reklama posługuje się zakorzenionymi w polskim społeczeństwie i dobrze znanym konsumentom wzorcom patriarchalnym, które poprzez siłę oddziaływania reklamy utrwalają się wśród odbiorców. Autorka przedstawia najczęściej prezentowane w reklamach wizerunki kobiet, a także porównuje świat prezentowany w reklamach do rzeczywistości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz