poniedziałek, 7 listopada 2011

Bibliografia do tematu

Zamieszczam poniżej listę pozycji książkowych i artykułów, w których można znaleźć informacje o mediach, reklamie i płci.

Bibliografia:
pozycje książkowe:

Albin, K., Reklama : przekaz, odbiór, interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Bator. J., Kobieta w reklamie. Aspekt etyczny, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 1998.
Bogunia-Borowska, M., Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.
Durham M. G., Efekt Lolity : wizerunek nastolatek we współczesnych mediach i jak sobie z nim radzić, przeł. Mikołaj Gliński, Prószyński i S-ka, Warszawa 2010.
Dziedzic K., Wizerunek kobiety i mężczyzny w reklamie telewizyjnej w Polsce i Wielkiej Brytanii, w:
Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu oraz podręcznikach szkolnych, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997.
Dziewanowska K., Wizerunki kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, Warszawa 2004.
Frątczak-Rudnicka B., Kobiety w reklamie – kobiety o reklamie, w: Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997.
Goban-Klas, T., Mass media w Polsce : 1989-1992 : rekonstrukcja sfery publicznej, Uniwersytet Jagielloński, Pracownia Socjologii Kultury i Komunikowania, Kraków 1992.
Leszczuk-Fiedziukiewicz M., Rodzina w polskiej reklamie telewizyjnej po przełomie 1989 roku, Dom Wydawniczy "Duet", Toruń 2009.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Mikułowski-Pomorski J., Zmieniający się świat mediów, Universitas, Kraków 2008.
Nacher A., Telepłeć : gender w telewizji doby globalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.
Pitrus, A., Zrozumieć reklamę, ER, Warszawa 1999.
Pomieciński, A., Reklama w kulturze współczesnej : studium antropologiczne, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2005, Seria Poznańskie Studia Etnologiczne, nr 7.
Sokołowski, M., Media wobec kulturowych przemian współczesności, Kastalia, Olsztyn 2003.
Wasilewska M., Wzory kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, w: Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu, red. Siemieńska R., Scholar, Warszawa 1997
Gendermeria – równościowy monitoring. Brak misji na wizji i wizji w edukacji. Media publiczne i polityka edukacyjna na rzecz równości płci. Raport, red. Piotrowska J., Fundacja Feminoteka, Warszawa 2009.
Konteksty kultury popularnej : płeć, sztuka, media, red. Jeziński M., Wincławska M., Brodzińska B., Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.
Płeć w życiu publicznym : różnorodność problemów i perspektyw, red. Jeziński M., Wincławska M., Brodzińska B., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009.

artykuły:

Doliński D., Głupie, naiwne i czasami długonogie, Aida Media. Teoria i praktyka reklamy. nr 7 (1994).
Doliński D., Stereotypy a reklama, Aida Media. Teoria i praktyka reklamy, nr 4 (1996).
Majerowski A. Ukształtowanie leksykalne komunikatu reklamowego a płeć odbiorcy, Roczniki Humanistyczne, t. 52, z. 6 (2004).
Rudak I., Przełamywanie stereotypów płci w reklamie, Letnie Seminarium Badawcze 2008, [online], [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.ptbrio.pl/seminarium2008/prezentacje/stereotypy.pdf.
Wiktorska P., Marketing&More – czyli reklamowa wojna płci, [online], zamieszczony 10.08.2008, [dostęp: 25.10.2011], dostępny: http://blogreklamowy.com.
Wiktorska P., Seksualność kobiet w reklamach, [online], zamieszczony 02.09.2010, [dostęp 25.10.2011], dostępny http://blogreklamowy.com.
Wiktorska P., Płeć reklamy czyli Marketing targetowany!,[online], zamieszczony 06.05.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://blogreklamowy.com.
Zdrenka M., Obrazy w naszych głowach. Stereotypy płci we współczesnej reklamie, [online], [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://chomikuj.pl.
Płeć kulturowa a media masowe, [online], zamieszczony 16.02.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.psychologia.net.pl.
Płeć w reklamie, [online], zamieszczony 26.11.2008, [dostęp 25.10.2011], dostępny: http://www.newsline.pl.

słowa kluczowe: płeć, reklama, media, feminizm, telewizja

wyszukane w:
www.google.com
www.bn.org.pl/katalogi-i-bibliografie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz